Home Inloggen Evenementen Forum Documentatie
Aanmelden / Inloggen

Gezocht: Visionairs over innovaties in Slimme Woningen
Auteur Bericht
4 april 2019 om 12:08
author
Smart Homes participeert in het Europese project LIVIN, wat gaat over "Responsible Innovations for Smart Living". Dat wil zeggen dat we vooral nadenken over allerlei aspecten van bepaalde oplossingsrichtingen, als data opslag en gebruik, security, monitoren van bewoners, monitoren van gedrag, etc.
Nu is er op 11 en 12 juni een eerste virtuele conferentie, waarvoor iedereen nog uitgenodigd wordt, in het Engels. Virtueel wil zeggen dat je twee dagen lang allerlei verhalen kunt volgen via Internet. De conferentie zal gratis toegankelijk zijn.
Nu zijn we nog op zoek naar een paar sprekers, die we 20-30 min willen interviewen via video. Met name zoeken we topmensen uit de corporate bedrijven, zoals van Siemens, Hager, Gira, Jung, Schneider, ABB, etc. De interviews kunnen in het Engels, Duits plaats vinden, liever niet in Frans of Nederlands. De interviewer zal naar het kantoor van de interviewer komen. Uiteraard kan het huidige aanbod van het bedrijf genoemd worden, maar het mag geen "sales" interview worden. Dus meer een visie over waar het naar toe gaat met smart houses. Uiteraard komen geen vertrouwelijke nieuwe productontwikkelingen aan bod.
Dus, ga svp na wie je hiervoor kunt aanbevelen. Namen zijn al voldoende, maar als jullie die persoon ook kunnen introduceren, nog beter!
Hartelijk dank voor jullie medewerking.
Ad van Berlo
PS. De website van het project en de conferentie komen binnenkort openbaar, maar het is de bedoeling dat duizenden mensen er gebruik van gaan maken.

Tenslotte: ik kon geen betere categorie vinden voor dit Forum onderwerp :))

4 april 2019 om 13:41
author
Hoi Ad, Ik had je al een bericht via LinkedIn verzonden en bij deze nog een keer: Onze CEO Michael Franken kan hier zeker een leuke invulling aan geven. Hij is schrijver, ondernemer, coder, Agile guru en tevens oprichter van Thinka. Met ons eerste product: Thinka voor KNX zijn we al behoorlijk succesvol en kunnen we ook al een hele mooie case overleggen. Dit is de ALS case met Bernard Muller die mede middels Thinka via spraak zijn huis kan bedienen. Zie ook de nieuwssectie op onze website. Hoor graag van je. Zou dan op 11 juni moeten, de 12e juni geeft hij training. Hoor graag van je. Fijne dag! Groet, Alexander 06 20 15 75 15

4 april 2019 om 15:49
author
Hoi Alexander, Zeker heb ik jullie mooie project bij Bernard Muller al in diverse artikelen gezien. Dat is zeker de moeite waard! Er zijn enkele verschillende dingen: De conferentie, die dus gewoon virtueel plaats vindt op 11 en 12 juni, kan niet fysiek bijgewoond worden. Wel worden van te voren interviews, visies op video gezet, die dan in sessies bekeken worden en via chat of skype becommentarieerd worden. Mijn vraag was dus of CEO's of anderen een visie hebben wat er in de komende 10 jaar op dit vlak kan/gaat gebeuren. Die video wordt ruim van te voren opgenomen. Maar ik bedenk nu ook dat het misschien wel handig is om ook een video te hebben van Bernard Muller zelf, hoe hij die technologie in huis gebruikt. En nogmaals: de video moet in Engels/Duits opgenomen worden. Ad