Auteur | Bericht |
---|---|
22 juli 2019 om 11:07 | |
Door optimaal hergebruik te combineren met state-of-the-art materialen is het stoere TU/e hoofdgebouw uit de jaren zestig getransformeerd tot een transparant en energiezuinig universiteitsgebouw. Rollecate heeft de aluminium kozijnen en vliesgevels geleverd en gemonteerd. Het systeem wat hierbij is toegepast hebben wij kunnen optimaliseren zodat deze als elementen zijn gemonteerd, dit geeft vele logistieke en kwalitatieve voordelen. De nieuwe glazen vliesgevel met ramen, welke automatisch te openen zijn en individueel bedienbaar, zijn voorzien van een drievoudige zonwerende beglazing (triple glazing) met aan de binnenkant een dubbel doek bestaande uit een binnenzonwering en lichtwering. Door het gebruik van state-of-the-art materialen evenaart deze ‘eenvoudige’ vliesgevel de Rc-waardes van een dubbele huidfaçade. Door de toepassing van dit type vliesgevel kon zoveel mogelijk van de bestaande (gevel)constructie behouden blijven (duurzaam en kostenbesparend), terwijl ruimschoots is voldaan aan de eisen wat betreft energieverbruik, daglicht en uitstraling. Men streeft ernaar om het universiteitsgebouw het duurzaamheidspredicaat BREAAM Outstanding te laten behalen. Wanneer dit BREEAM-NL ontwerpcertificaat ook daadwerkelijk wordt omgezet in een oplevercertificaat, dan is het hoofdgebouw een wereldwijd voorbeeld voor alle universiteiten en komt het ook in de top-5 van alle duurzaamste gebouwen in Nederland. Zie video YouTube https://www.youtube.com/watch?v=3ulyY0DSKro VMRG Keurmerk - Atlas TU Eindhoven
Een indrukwekkende renovatie die leidde tot het meest duurzame onderwijsgebouw ter wereld, gerealiseerd onder het VMRG Keurmerk.
|
|
22 juli 2019 om 11:08 | |
Huub,
heel mooi gebouw en een heel mooie filmpje
|
|
22 juli 2019 om 11:08 | |
Mooi Huub!!
|
|
22 juli 2019 om 11:34 | |
Ziet er heel goed uit Huub!
Hebben jullie ook al iets gedaan met informatievoorziening voor het gas, water en stroom verbruik?
Als het gebouw voorzien is van KNX kunnen we daar misschien bij helpen..
Zie: https://smartinside.nl/timeline/product/xxter-breeam-energy-monitoring-solution
|
|
22 juli 2019 om 11:56 | |
Geachte heer van Geel,
Schüco International KG is de leverancier van halffabrikaten, toebehoren en motorische bediening aan Gevelbouwer: Rollecate te Staphorst.
ArchitectTeam: RSVP (samenwerking tussen Team V, Van Rossum, Valstar Simonis en Peutz)
Aannemer: Van Wijnen Rosmalen B.V.
Opdrachtgever: Technische Universiteit Eindhoven
U kunt uw diensten aanbieden aan opdrachtgever c.q. aannemer.
|
|
22 juli 2019 om 12:34 | |
Ik ben vandaag 19 keer geattendeerd op deze mooie video.
Weet niet wat hier fout gaat, maar 1 keer is bij mij genoeg
|
|
24 juli 2019 om 10:30 | |
Dat ziet er erg mooi uit!
Toen ik studeerde begin jaren '90 in Utrecht, ik woonde toen in Eindhoven en had zelf nog geen computer, heb ik daar heel wat uurtjes doorgebracht. Ik herinner me dat het er erg warm werd en dat je behoorlijk last had van de zon. Wat een mooie oplossing.
|