Home Inloggen Evenementen Forum Documentatie
Aanmelden / Inloggen

Fysiek adres 3.1.48 ETS5.7.2
Auteur Bericht
17 september 2019 om 10:57
author
Hedser Heinsius
Eigenaar
Collegas,

Zijn er meer mensen die in lijn 3.1.- problemen ervaren met adres 48?
ETS geeft aan dat dit adres al in gebruik is terwijl we nergens in de software dit kunnen terugvinden (bv in devices).
En heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

17 september 2019 om 11:05   -   Gemarkeerd als het antwoord
author
Martin van Barneveld
KNX system integrator
Beste Hedser, heb je misschien een KNX deelnemer welke meerdere fysieke adressen heeft? (KNX deelnemer met een blauw bolletje met een cijfer)

17 september 2019 om 11:05
author
Peter Verhulst
Domotica engineer
Hoi Hedser, Meteen maar even gekeken, maar ik kan zonder problemen 3.1.48 toevoegen in een project. Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt. Een oplossing zou ik niet zozeer hebben om je probleem op te lossen.

17 september 2019 om 11:05
author
Paul Crijnen
System Integrator
Hallo Hedser, welke componenten heb je in lijn 3.1 zitten?

17 september 2019 om 11:08
author
Paul Crijnen
System Integrator
Precies, dit gebeurt ook met de Gira S1. Deze gebruikt er zelfs een stuk of 6

17 september 2019 om 11:21
author
Heb je een IP router op kop staan, je kan eens proberen om daar alle connecties naar buiten dicht te zetten. Soms in een grote netwerk omgeving kan dit problemen geven. Wij timmeren al onze IP routers dicht zodat deze niet IP overschrijdend kunnen werken daar we in het verleden soortgelijke verschijnselen hadden.

17 september 2019 om 11:32
author
Hedser Heinsius
Eigenaar
het zijn voornamelijk Busch jaeger 6131 bewegingsmelders, en geen multiadres S1'en oid, @Lohan Lissens, kun je iets specifieker zijn in je antwoord? Het is volgends mij niet zo dat ETS zelf gevoelig is voor een groot netwerk, we kunnen hem niet in ETS toevoegen.

17 september 2019 om 11:36
author
ETS op zich is niet het probleem. Als je een groot netwerk hebt waarop verschillende IP routers gebruikt zijn om bv verschillende gebouwen of dergelijke te koppelen en er is een andere project waarin ook een 3.1.48 geplaatst is kan dit conflicten geven. Het is nogal moeilijk in een mail uit te leggen. Ik weet niet wat de gebruiksomgeving is.

17 september 2019 om 11:49
author
Hedser Heinsius
Eigenaar
We hebben meerdere routers inderdaad, maar 3.1.48 komt maar 1 keer voor in het project. Vooralsnog is het project niet zo groot dat we moeten spreiden over twee projecten ;)

17 september 2019 om 11:57
author
Hedser Heinsius
Eigenaar
@Martin, @Paul, gedeelde eerste plek met snelste antwoord, ondanks onze eigenwijsheid was dit toch het probleem. Kom maar door met het afleveradres voor gebak!

17 september 2019 om 12:00
author
@hedser komt dit adres voor in een ander project welke zich via een andere router op hetzelfde netwerk bevind?

17 september 2019 om 13:04
author
Paul Crijnen
System Integrator
@Hedser, Mooi dat we elkaar zo kunnen helpen. Gebak is niet nodig hoor, maar als je er echt op staat..... ETAIB Meurs BV Turfschipper 86 2292 JB Wateringen

17 september 2019 om 18:41
author
Martin van Barneveld
KNX system integrator
@Hedser, mooi dat het opgelost is! Lekker :-) het adres is: Villa Elektra Prins Hendriklaan 8B 3433EG Nieuwegein

20 september 2019 om 10:28
author
Paul Crijnen
System Integrator
@ Hedeser, dank voor de taart. Deze zal zeker gaan smaken.