Home Inloggen Evenementen Forum Documentatie
Aanmelden / Inloggen

Ledstrip als lopend vuurtje
Auteur Bericht
28 oktober 2020 om 08:24
author
Jelle Karel
KNX programmeur
Goedemorgen allen,

Voor een oprit ben ik opzoek naar een ledstrip die als een lopend vuurtje aangaat bij inschakelen / detectie beweging.
Woning is voorzien van KNX en Dali.

Ben benieuwd of jullie iets weten?

Met vriendelijke groet,

Jelle Karèl

28 oktober 2020 om 08:30
author
Freddy van Geel
KNX Tutor - Docent elektrotechniek
Hi Jelle, Ik denk dat je dit het best met een DMX gestuurde strip kan doen. Met xxter en ArtNet kan je dan led voor led aan laten gaan met (in te stellen) korte vertraging er tussen.

28 oktober 2020 om 08:39
author
Martin Hof
Senior Projectmanager
Hallo Jelle, ik sluit me bij Freddy aan. In het verleden dit al eens toegepast op basis van DMX sturing

28 oktober 2020 om 08:51
author
Hey Jelle, Ik weet dat ze in de evenementen branch een zogenaamde "pixel" strip gebruiken. Je kan dan elke lampje individueel laten schakelen in een sequentie. Je zou dan alleen moeten kijken of je die kan koppelen met DMX. (SPI is protocol voor pixel strip)

28 oktober 2020 om 09:20
author
Jelle Karel
KNX programmeur
Dank voor jullie antwoorden. Hebben jullie nog ervaringen met type / merk ledstrip? warm-wit is voldoende. @Freddy, in dit project is al een Gira Homeserver aanwezig, maar ik zal het onthouden dat dit te realiseren is met de Xxter.

28 oktober 2020 om 09:32
author
Freddy van Geel
KNX Tutor - Docent elektrotechniek
Can't win 'm all Jelle ;) Als je hs hebt zal je een knx-dmx gateway moeten inzetten. Daarmee krijg je, afhankelijk van de lengte van de strip, misschien problemen met de snelheid van de bus en de verwerkingssnelheid van de DMX gateway. Artnet gaat via ip, daar heb je dat probleem niet.

Dit bericht is op 28 oktober 2020 om 09:32 voor het laatst aangepast.
28 oktober 2020 om 17:15
author
Elmer Bunte
Eigenaar
In principe kan je elke ledstip gebruiken met de casambi pwm4wcm driver voor led strips deze kan je ook gebruiken via de Philips hue app

30 oktober 2020 om 11:01
author
Theo Derks
DGA bij Larnitech Nederland BV | iRidiumMobile.nl
Zoals bij velen wel bekend is, zijn de mogelijkheden van iRidium mobile onbegrensd. Ook een 'looplicht' effect is dus te maken met iRidium mobile, onafhankelijk van het gebruikte protocol: KNX, Helvar, Larnitech, Domintell, Crestron, AMX, Modbus, ISYGLT, Duotecno, HDL Buspro... Omdat we vanuit iRidium mobile al deze protocollen ondersteunen, kun je het dus realiseren. Een klein voorbeeldfilmpje zie je op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/watch?v=MBfDA847DYo Uiteraard is de delay tussen het 'aan springen' van de lampen instelbaar, alsmede de delay van het 'uitgaan' van de lampen.... En dus voor elk willekeurig protocol binnen iRidium mobile. En als we een bepaald protocol niet aan boord hebben (als native protocol) kun je het (laten) maken met behulp van JavaScript. Voor degenen die het bovengenoemde voorbeeld willen bekijken/testen: stuur een mailtje naar info@iRidiumMobile.nl ;-)

iRidium mobile met lichteffecten Een kleine demo om 1 van de eindeloze mogelijkheden van iRidium mobile te demonsteren: het aansturen van een willekeurig protocol om hiermee een lichteffect ...

Dit bericht is op 30 oktober 2020 om 11:21 voor het laatst aangepast.