Home Inloggen Evenementen Forum Documentatie
Aanmelden / Inloggen

Cv aansturen met knx
Auteur Bericht
23 januari 2021 om 20:11
author
Hallo,
Mijn cv ketel is aan vervanging toe en ik wil graag de nieuwe ketel goed kunnen aansturen met KNX. Nu stuur ik de oude ketel aan via een aan uit regeling omdat deze anders niet met knx gekoppeld kon worden. Graag wil ik de nieuwe ketel modulerend aansturen omdat ik hoop dat het dan mooier te regelen is. Via en gira X1 heb ik een zoneregeling gemaakt met drie thermostaat. Een voor de benedenverdieping met vloerverwarming en twee voor radiatoren op de boven verdieping.
Een mogelijkheid zou zijn om met een Theben Opentherm Interface de nieuwe ketel te koppelen. Een anderen mogelijkheid zag ik bij Vaillant die een koppeling heeft om direct met KNX te communiceren.
Wie heeft ervaring met koppelen van een cv en kan mij tops geven?
Groeten Rob Haerkens.

23 januari 2021 om 20:53
author
Edwin Hannink
Directeur
De Theben OpenTherm interface kan in dit soort situaties een prima oplossing bieden. Voor meer informatie: Bel Arjan Kingma, Theben Nederland...055-202000 Hij is hier erg in thuis!

23 januari 2021 om 21:38
author
Ruben Van Loenen
Engineer Smart Buildings
Neem de KNX-OT-Box S van Theben. Deze zal je bevallen.

23 januari 2021 om 21:47
author
Bedankt voor jullie reacties. Hoe gaat de regeling om met het verschil tussen het grootte vermogen wat mijn vloerverwarming vraagt en het geringe vermogen wat er nodig is als er slechts één radiator open gezet wordt?

24 januari 2021 om 09:25
author
De Theben OpenTherm zal in dat geval de ketel moduleren naar een laag vermogen.