Home Inloggen Evenementen Forum Documentatie
Aanmelden / Inloggen

LSC (Tuya) ervaring om via KNX/homelynk te bedienen?
Auteur Bericht
4 oktober 2021 om 14:17
author
Daniel Bonthuis
Programmeur KNX/Loxone
Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met het bedienen van een Tuya apparaat via KNX doormiddel van een Homelynk.

Nu word het bediend via een app van LSC via de WiFi.

graag zou ik horen of er hier iemand ervaring mee heeft.
doormiddel van een script te bedienen of dergelijke?????

met vriendelijke groet
Daniel Bonthuis

4 oktober 2021 om 15:37
author
De lampen van de Action zijn nou niet echt een product voor KNX. Echter kun je de lampen wel koppelen met de Homey van Athom uit Enschede. Dan kun je ook KNX koppelen, zoals bijvoorbeeld de Homelynk met IP. Maar Tuya gaat ook nog eens via een Cloudserver (Frankfurt volgens de fabrikant). De vraag is of de klant dit wil. Als je echt wil gaan knutselen, dan lees deze link eens: https://www.twoenter.nl/blog/domotica/lsc-lamp-action-toevoegen-aan-domoticz-tuya-convert/ Groeten, Arjan Kingma - Theben Nederland

LSC lamp Action aan domoticz toevoegen (tuya-convert) - twoenter blogLSC lamp van de Action kun je toevoegen aan domoticz door de firmware te vervangen en ze te flashen met tasmota. In deze blogpost lees je hoe je dat doet.

https://www.twoenter.nl/blog/domotica/lsc-lamp-action-toevoegen-aan-domoticz-tuya-convert/
4 oktober 2021 om 16:03
author
Daniel Bonthuis
Programmeur KNX/Loxone
Goedemiddag Arjan, allereerst bedankt voor je reactie. Idd voor de bedrijfsmatige klant is dat ook niet wat. maar ben hier thuis mee bezig, we hadden al wat lampen van LSC maar ben ook druk om mijn huis aan te passen naar KNX. Dus vandaar dat ik aan het uitzoeken ben of ik het op mijn homelynk kan laten werken. Bedankt voor de interessante link. ik was zelf ook al zoiets tegen gekomen. Misschien dat dit op scriptbasis mij iets verder kan brengen. Ik heb nog wel een paar losse LSC peertjes liggen, zal hier wel eens mee aan het testen gaan. ;-)

5 oktober 2021 om 07:37
author
Persoonlijk ben ik het eens met Arjan dat dit soort lampen niet geschikt zijn als professionele oplossing bij een klant. Voor thuisgebruik zeker leuk om mee te spelen. De oplossing in de link van Arjan (het flashen van de lampen met Tasmota) is zeker een goede manier om volledige "controle" over de lampen te krijgen (ipv via een server in China). Echter zou ik, mocht je een aanvullend systeem zoeken naast KNX, kiezen voor OpenHAB of HomeAssistant. Beide oplossingen communiceren heel goed met KNX, maar ook met heel veel andere protocollen. Daarnaast worden deze system actief onderhouden en is er een flinke online community die je graag wil helpen. Nog steeds niet een oplossing die ik direct bij een klant zou aanraden, maar voor thuisgebruik erg goed.

5 oktober 2021 om 13:47
author
Daniel Bonthuis
Programmeur KNX/Loxone
Nee idd, voor de klanten programmeren we alleen KNX of Loxone of gecombineerd. Maar ben altijd nieuwsgierig wat er nog meer mogelijk is buiten om het standaard verhaaltje. Zowel met scripts als dan wel met andere componenten. Maar zeker bedankt voor de reacties.