Support en monitoring op afstand direct beschikbaar
Door middel van een beveiligde verbinding kunnen wij u ook onze digitale diensten aanbieden. Dit maakt een proactieve aanpak mogelijk waarbij we u direct op afstand kunnen ondersteunen, problemen vroegtijdig kunnen detecteren, diagnosticeren en snel kunnen oplossen. Tevens kunnen we uw systemen actief monitoren en u erover adviseren zodat de beschikbaarheid, het gebruik en de prestatie optimaal is.
Uw voordelen in één oogopslag:
• Direct ondersteuning van systeemspecialisten op afstand
• Snelle diagnose en op afstand verhelpen van storingen zorgen voor een minimale hersteltijd
• Systeemoptimalisatie door actieve monitoring van gebruik en prestaties
• Bediening op afstand mogelijk
• Alarm doormeldingen en -interventie
• Monitoren van gebouwprestaties
• Optimale IT-Security met end-to-end encryptie
Service in de gehele levenscyclus
Als u ons op afstand verbinding laat maken met uw brandveiligheids-, beveiligings-, klimaat- en gebouwbeheersystemen, kunt u over vele voordelen beschikken op het gebied van beheer en onderhoud, operationele ondersteuning en bedrijfsvoering. Ook uw eigen personeel kan op een veilige wijze gebruik maken van de remote verbinding. Een verbinding op afstand maakt de weg vrij voor digitale dienstverlening als monitoring van systeem prestaties, bediening op afstand, alarm doormeldingen en -interventie en het monitoren van gebouwprestaties.
Efficiënte ondersteuning
We bieden actieve ondersteuning bij alle mogelijke vragen op het gebied van bediening en gebruik van uw systemen. Onze alarm- en servicecentrale staat voor u ter beschikking, 7 dagen per week en 24 uur per dag. Dankzij de remote verbinding kunnen onze specialisten u ook deskundige ondersteuning op afstand bieden. Als er een probleem is met uw systemen, kunnen wij op afstand een diagnose stellen, het probleem direct oplossen of een service-engineer op locatie ondersteunen, zodat u weer zo snel mogelijk operationeel bent. Deze slimme combinatie van service op afstand en op locatie verkort hersteltijden.
Toegang onder uw volledige controle
We hebben de mogelijkheid tot beveiligde externe bediening zo ingericht dat u ook buiten het Siemens-netwerk toegang heeft. Dit betekent dat u altijd volledige controle heeft over de toegang op afstand tot uw systemen. U kunt zo nodig expliciet de toegang tot bepaalde bronnen afsluiten of alleen toegang verlenen als er een specifieke behoefte toe is.
Zeer hoge beschikbaarheid
Drie volledig redundante datacenters in Duitsland, Singapore en de VS zorgen voor optimale beschikbaarheid van onze remote services. Het Computer Emergency Response Team (CERT) is een betrouwbare onafhankelijke partner die preventieve beveiligingsmaatregelen ontwikkelt en regelmatig audits uitvoert op de IT-infrastructuur om de informatiebeveiliging te controleren en te waarborgen.
Informatiebeveiliging goedgekeurd volgens ISO/IEC27001
Ons common Remote Service Platform (cRSP) biedt een betrouwbare wereldwijde IT-infrastructuur met een zeer hoog niveau van gegevensbeveiliging. Siemens is één van de eerste organisaties ter wereld met een information security management system (ISMS) op internationaal niveau.